30 juni

Min enda lediga dag för den här veckan börjar lida mot sitt slut men har haft en rätt så bra dag! :)
Fick till en sovmorgon till halv tio och vid tio var jag ordninggjord och klar och då tog jag en sväng ner till apoteket och hämtade ut metacamen till C. Så nu går min lilla sjukling på både antiinflammatoriskt och pencillin men det är egentligen bara i förebyggande syfte så så sjuk är hon tack och lov inte :)

De som hände igår med hästen min var att hon hade fått foderstrupsförstoppning.. hon hade satt havren i halsen och kräktes slem och havre från näsan.. usch va hemskt det va att se henne! Men vet. kom ju och spolade rent hennes matstrupe och lite annat smått och gott. Men nu ska väl hon snart vara igång igen, vila i ca en vecka men sen så :) Hemsk tanke på vad som hade kunnat hänt om hon fått stått hela natten sådär.. Anna sa ju också att det var den svåraste foderstrupsförstoppningen hon varit med om och då har hon ju sett en del.. Tack igen Sofie, jenney och anna för hjälpen!!

Tillbaka om min dag så åkte jag till stallet efter att jag varit på stan, kollade till och fixade lite med Chippan och hjälpte även till med lite hökastning! Sen åkte jag ut till västerfärnebo och skulle hämta kusinvitamin som jag skulle vara barnvakt över dagen. Fick även lite gott fika hos farmor (de bor på samma gård och det var farmor och farfar som han var hos eftersom faster jobbade), älskar att vara på landet! är ju liksom uppvuxen där.. Sen att få egengjord saft, bröd, hemplckade jordgubbar ochn smultron och lite annat gott gör det ju inte helt fel! världens bästa släkt!
Sen åkte vi iallafall in mot stan och upp till månsan för lite sol och bad med syster och kevin! Superskönt va det!

Nu på eftermiddagen/kvällen så har jag fixat i stallet med både Chippan och cyrano. Sen har vi vart hos pernilla och grillat där även mamma, faster, kusin och bror och hans flickvän och var! mysigt! Sen nu ikväll har jag hunnit träffat ida en stund också, ett bra avslut på dagen! :)

Nu har jag världens huvudvärk och ska snart gå och lägga mig.. Jobb imorgon, börjar tolv och innan det ska stallet avklaras! Så det var llt för mig idag och hur min dag varit haha.

GODNATT :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0