7 januari

Saknar dig så min underbaraste, och jag är inte den enda heller.. men jag vet du iallafall har det så bra nu iallafall, men du lämnade ett stort tomrum efter dig. Jag önskade inget hellre än att du skulle få ett bra avslut på dina sista år som skulle bli så många fler. Men du har gjort dig så otroligt bra i mitt liv, du har ett minne från den första dagen till den sista. Det är dags för mig att gå vidare och sluta tänka att det var mitt fel att allt blev som det blev, mitt val att jag sålde dig som jag gjorde för din&min skull, men inte att du slutade dina sista dagar på jorden 11 dagar efter att vi sålt dig. Du har lämnat spår efter dig föralltid hos mig och jag hoppas jag gjort desamma hos dig ♥

Efter våra år tillsammans så har vi lyckats, vi lyckades med de vi skulle och jag är så otroligt stolt! Jag fick dig lättlastad från att ha varit en liten vilding. vi gick från att ha halvbra träningar eller varannan bra och varann dålig träning till att ha grymma träningar. Från tävlingar då de gick helt åt skogen eller också ha varannan dålig och varannan bra tävling till att ha grymma tävlingar där vi fått minst en rosett och bra runda med oss hem. Från att vara osäker på högre hinder till att få bra självförtroende och bara hoppa för att du vet att du hade kapaciteten och att du litade på dig själv och oss tillsammans. Vi gjorde det och vi gjorde de så bra. Kan nu efter att jag fått tänka igenom allt att vårat år var verkligen 2011, allt vi gjorde blev så klockrent och bra och jag är så nöjd, de kunde inte ha slutat bättre. Hela året från start i januari till slutet i november har varit grymt. Visst har åren innan också varit underbara men inte alls som förra året då vi hade ett jämt och stabilt år och visade hur det skulle vara efter all tid och slit. Vi har slitit så himla hårt, jag har grinat i mängder när jag trott att det inte går längre och jag har tvivlat på oss, men de har varit värt allt! Jag är så glad över att ha haft dig i mitt liv att jag fick en sån fin häst av mina bästa föräldrar och du har gjort mig till en starkare person och bättre ryttare. Det är många som kommer minnas dig, du var så speciell och hade dina egenheter. Du hatade allt och alla när du stod i boxen, du ville inte gå med någon i hagen, våran första tävling frågade en mamma min mamma "åh har ni också en unghäst" haha du var vild, alla dina kickar och små stegringar när du protesterade för att "du inte orkade", eller som när någon nämde att speciella och "bångstyriga" hästar sägs ha två virvlar i pannan - javisst de hade chippan och de stämde in på dig, det är få av alla saker som kan nämnas! Du var mitt allt och det är du fortfarande. 
 
Finaste Chippan, du kommer aldrig lämna våra hjärtan ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0